Egyiptom

A színek és a napsütés birodalma

Egyiptom a varázslatos tengeri élővilág, a napsütés és a felejthetetlen élmények birodalma. Ennek ellenére mégis oly sokan félnek ettől az országtól. Bevallom őszintén mielőtt személyesen is ellátogattam oda én is tartottam egy kicsit tőle, legfőképpen a médiában hallott hírek miatt. Most már határozottan állítom: felesleges volt. Én egy téli hónapban látogattam meg Egyiptom országát és teljes felüdülés volt miután leszálltunk a Hurghadai repülőtéren a meleg, kötött pulóvert a sarokba dobni a bakancs és a vastag téli kabát kíséretében és strandpapucsra, valamint fürdőruhára cserélni. Szinte hihetetlen volt ez a fajta jóleső, arcsimogató, meleg napsütés. A következő dolog, amitől egy hétköznapi ember csak ámul és bámul azok az egyiptomi 5 csillagos szállodák és ellátásuk. Most már rájöttem, hogy jó néhány ember miért utazik a piramisok országába egy hétnél több időre.

A gyönyörű, impozáns, belsőépítészeti műremekek maguk a szállodák a homok és pálma rengeteg közepén. Minta maga Alladin a varázsszőnyegén repítette volna el ezeket a gyönyörű komplexumokat a Vörös tenger partjára. És itt megjegyezném, hogy igen, minden csodálatos szálloda a part mentén található, egy lépésnyire a frissítő csobbanástól. Szerintem mindenki látott már ismeretterjesztő sorozatot a tengerek élőlényeiről, de az ember nehezen hiszi, hogy valaha is mélytengeri búvárkodásra adja a fejét és élőben is megpillanthatja az igazi Némót. Egyiptomban semmi szükség mélytengeri búvárkodásra, képzésekre és búvárengedélyre, hiszen ezek a mesebeli lények és környezetük csupán pár méterre találhatóak a parttól. Csak egy búvárszemüveg szükséges és egy jó víz alatti videó kamera. A homokos parttól pár méterre elég beúsznunk és már is hatalmas, színes korallokkal szembesülünk és lakóikkal. Fantasztikus élmény, hogy a különböző méretű és színű halak ott úszkálnak az ember mellett és eközben mi megcsodálhatjuk természetes élőhelyüket és szépségüket.

Miután kellemesen kifáradtunk a búvárkodásban jöhet egy finom vacsora a szálloda valamelyik éttermében. Igen, nem egy, nem kettő, hanem számos étterem, bár, palacsintázó található a szálloda területén. Kedvünkre válogathatunk, hogy hol töltjük el a következő étkezésünket. Akár egy tengerre néző kis étteremben vagy egy meghitt, parti gyertyafényes asztalnál, akár egy mexikói vagy olasz étteremben vagy a szálloda grill részlegénél. Akárhogy is döntünk, nem bántjuk meg. Az ellátás…hm…leírhatatlan. Ami szem, szájnak ingere az megtalálható itt. Előételek, levesek, főételek, köretek, desszertek, alkohol és alkoholmentes italok, minden egy helyen. Sokan úgy teszik, hogy minden nap máshova térnek be enni és felfedezik a szálloda kulináris lehetőségeit. Ha a főétkezések között megéheznénk, semmi akadálya, hogy elfogyasszunk egy ínycsiklandozó gofrit vagy palacsintát, esetleg egy finom habos süteményt, de egy koktél is nagyon jól esik a melegben, a parton, a napozóágyon heverészve.

A nap végén betérhetünk a kedvenc szórakozóhelyünkre, ahol helyi táncosok mutatják be nekünk az egyedi és érdekes tánctudásukat és a hangulatról is a helyiek gondoskodnak. Zene, tánc, mulatság: igazi mediterrán hangulat. Miután kellemesen kifáradtunk a táncban, felüdülés lesz a kényelmes hotelszobában eltöltött idő. Kényelmes ágyak, igazi spa élmény a fürdőszobában, ízlésesen berendezett bútorzat és mindig valami apró meglepetés várja vendégeit a szobában.  Ha ezeken felül akármire szüksége lenne a nyaralóknak csak egy telefonjukba kerül, és már hozzák is a kedves és segítőkész személyzet tagjai, akik készségesen állnak a szolgálatunkra a nap 24 órájában.

Azt meg kell említenünk, hogy Egyiptomban elég kevés fizetést kapnak a szálloda alkalmazottjai, ezért érthető módon a kedves vendégektől várnak némi pluszt a szolgálataikért. Mi úgy hívjuk: baksis. Higgyék el, csodákra képes az a pár Dollár vagy Euró, hiszen rögtön ott teremnek a finomabbnál finomabb koktélok a kezünkben vagy egy törölközőből hajtogatott hattyú az ágyunkon vagy egy szépen komponált szív virágszirmokból. Ezért javaslom, hogy mindig legyen kéznél egy kis apró.

Természetesen a szállodán kívül is van élet. Ha a kedves turisták kicsit szét szeretnének nézni Egyiptom különböző részein és aktívan eltölteni a szabad idejüket, akkor bátran választhatnak a jobbnál jobb fakultatív programok egyikéből: Kairo vagy Luxor kirándulás, Orange vagy Giftun sziget, quad szafari a sivatagban, úgynevezett kék kirándulás, ami egy varázslatos tengeri kirándulás valamint Katamaran és Satayah meglátogatása. Ilyen sokszínű programok mellett nincs az embernek ideje az unatkozásra. Egyiptomot és az ősi kultúrát akkor érezhetjük igazán a magunkénak, ha meglátogatunk legalább egy ilyen varázslatos helyet.

Egyiptom nem olyan, mint a filmekben vagy a régi tankönyveinkben, nem, Egyiptom ennél sokkal több. Maga egy mesebeli hely a világban, amit mindenkinek legalább egyszer látnia kell és át kell élnie, hogy megértse miért is más ott a levegő és ahol a szél is másképpen fúj. Az a szél, amit még több ezer évvel ezelőtt is hallgattak az ókori egyiptomiak, a kultúra és a fényesség birodalmában. Aki ide látogat, egy darabkát hazahoz a szívében ebből a korból, amiről nem elég olvasni, át is kell élni!