Görögország - Zakynthos

Zakynthos, a kelet virága

Nem hiába hívják Zakynthost a kelet virágának, hiszen az egyik legszebb görög sziget. A régi görögök úgy tartják, ha egyszer ellátogatunk Görögországba, mindenképpen vissza akarunk majd térni. Így jártam én is, hiszen két éven belül kétszer is ellátogattam erre a varázslatos szigetre. Visszatértem, hiszen engem is, mint sok más utazni vágyót is megbabonázott a sziget szépsége, a leander virágok illata, a tenger hullámai és a természet csodái, ami ezen a kis szigeten megtalálható. Én Zakynthost egy kis ékszerdobozhoz hasonlítanám, hiszen kicsi, de teles teli van értékekkel.

A sziget látványosságai közé tartozik, talán a leghíresebb Navaggio öböl, amit érdemes két nézőpontból is megtekinteni. Az első pont ahonnan szinte kötelező megnézni az öblöt az a hajóroncs közelében van. Kellemes egész napos hajókirándulás keretében fürödhetünk a végtelen, kék tengerben és élvezhetjük a csodás panorámát. A másik hely ahonnan érdemes megnézni a Navaggio öblöt - ugyan sziklákon át vezet - de mindenképpen megéri megtenni az odavezető utat, mert a látvány magával ragadó és emlékezetes.

Persze nagyon sok látványosság akad még a szigeten, mert telis tele van különböző ékességekkel, kis templomokkal, kápolnákkal és rövidebb túra útvonalakkal, ahonnan tökéletes látvány nyílik a szigetre és az esti panoráma fenséges. Zakynthos kikötővárosa ugyan csak megér két utat, egyet nappal, egyet éjszaka, hiszen a kikötő mindkét napszakban számos csodát rejt magával.

Érdemes kis hajót bérelni és egy kört tenni a Cameo és a Teknős sziget között, hiszen ezek a parányi kis szigetek is nagy népszerűségnek örvendenek itt. Ha már jármű bérlésnél tartunk, mindenképpen ajánlom az autó bérlést, bátrabbaknak a quad kölcsönzést, hiszen a szigetet így a legjobb bejárni. Igaz a görögöknek egyedi stílusuk van közlekedés terén, de ez is csak ugyan olyan, mint az összes többi görög szokás: csak nyugi, nem sietünk sehová, inkább élvezzük a napsütést!

Ha Görögországban járunk nem lesz hiányunk kulináris élvezetekből. Muszaka, baklava, gyros, szuvlaki…hogy csak párat említsek a helyi konyha ismerős ízeiből. Mind egytől egyig fantasztikus, nem beszélve az egész szigetet ellepő olíva ültetvényekről, amit a szigeten különböző módón készítenek el és akárhogy fogyasszuk isteni az íze. Emellett, ami teljessé teszi az ízeket az a görögök híres vendégszeretete. Ha a közeli piacnál járunk a hét elején és vásárolunk valamit, biztosak lehetünk benne, hogy a hét végén is emlékezni fog ránk a helyi görög eladó és jó ismerősként fog nekünk integetni.

A sziget tengerpartja, akármelyik részére is utazunk, varázslatos. Tiszta, kék és kellemes. Nem hiába kapta meg Zakynthos több part szakasza is a kék zászlós strand kitüntetést, hiszen ezek a partok a legtisztábbak és legrendezettebbek. Ami még Zakynthost híressé teszi, azok a kis caretta caretta teknősök, akik a sziget különböző partjainál kelnek ki. A helyiek nagyon tisztelik a természetet, ezért nagyon vigyáznak ezekre a teremtményekre. Érdemes elmenni teknős lesre is, és ha szerencsénk van, megpillanthatjuk a teknősöket a természetes élőhelyükön.

Görögországnak számos szigete van, de Zakynthosból csak egy van. Nem véletlenül térnek vissza ide a turisták – köztük én is – évről évre és élik át újra az igazi görög varázslatot, amit a sziget ad nekik. Aki egyszer ellátogat ide, mindig visszavágyik.